Jóga etikett

A foglalkozások előtt fél órával lehet érkezni.

Napközben nincs aki fogadni tudna, ezért kérlek, hogy egyeztess Velem, amennyiben a kiírt óráktól eltérő időpontban szeretnél érkezni.

 

Kérlek, hogy…

… legalább 10-15 perccel az órakezdés előtt érkezz meg! Minden foglalkozást pontosan kezdek és pontosan fejezek be. Az órakezdés után a stúdióba nem tudsz bejutni. A meghirdetett időpontokat megelőző 15 perccel már várlak!

… hagyd a cipődet a bejáratnál és használd a kikészített papucsokat!

Az órán higiéniai szempontok miatt zokniban jógázunk. Ha jobban szeretsz mezítelen lábbal jógázni kérlek hozzál magaddal saját jóga szőnyeget. …ha nincs saját szőnyeged , de szeretnél egyet, a stúdióban vásárolhatsz  magadnak (6.800,-), illetve ha a zoknit otthon felejtetted azt is tudsz venni.

( a nyári időszakban is tartsuk tiszteletben a higiéniát… képzeld el hogy a Napüdvözlet ászana sorozatban éppen azon a helyen állsz, ahova jó magad és a társad is leteszi majd a homlokát….a fejét!!!)

… mobiltelefonod kapcsold ki megérkezéskor, és hagyd az öltözőben. Jógázás közben csak a gyakorlatokra koncentrálunk!

… az óra előtt jelezd ha bármilyen egészségügyi kérdésed, gondod van (pld. betegség, szervi probléma), amiről tudnom kell!

… keress egy helyet a teremben és használd ki az időt az órakezdés előtt a ráhangolódásra.

… Az óra előtt 2 órával már ne egyél, vagy csak könnyű joghurtot vagy gyümölcsöt fogyasszál…

 

Néhány jó tanács a biztonságos gyakorláshoz:

Az óra kezdete előtt kb. 2 órával már ne egyél vagy csak könnyű joghurtot, gyümölcsöt fogyassz!

Gyakorlás közben tartsd szem előtt saját tested korlátait! Fontos, hogy mindenki saját magához képest fejlődjön apró, finom, de biztos lépésekkel. Ne légy frusztrált, ha valamit nem sikerül elsőre kivitelezni.

Mindig a saját tempódban haladj, figyelj a testedre és mindig állj meg a fájdalom küszöb előtt! Ha egy gyakorlat közben apró feszülést érzel, az még jó, de fájni nem szabad semminek.

Maradj az óra végi levezető a relaxációra, csak így tudnak a jóga előnyei igazán teljesülni! Ehhez legyen nálad vastag zokni és meleg pulóver! A relaxáció egyfajta módosult tudatállapot, csakúgy, mint az alvás, s igazán csak akkor tudod elengedni magad, ellazulni, ha kellemes meleg érzet vesz körül!

Rendben van, ha meg kell állnod. Ülj nyugodtan, pihenj!

Ha bármikor szédülnél, vegyél mély levegőt és pihenj! Akár le is fekhetsz. Ez normális, másokkal is előfordul.

Magas vérnyomás esetén kerüld azokat a pozíciókat, ahol a fejed a szíved alá kerül!

Alacsony vérnyomás esetén a pozíciókból lassan gyere ki!

Menstruáció: figyelj a tested jelzéseire, végezd a gyakorlatokat a saját ritmusod szerint, és lazítsd el a hasfalad minél többször. Kerüld az olyan pozíciót, amikor a csípő feljebb kerül a szívnél (pl. gyertyaállás).

Terhesség: ebben az időszakban a kismama jóga órákon való részvételt ajánljuk. Első 3 hónapban – lazító, légzőgyakorlatokat, illetve meditációt. A hason fekvés megengedett. A második 3 hónap idejében – pozíciók gyakorlása megengedett, saját ütemed szerint természetesen, de kerüld a lefelé fordított pozíciókat. A terhesség utolsó harmadában – a gyakorlatokat lassabb ütemben, nagyobb elővigyázatossággal végezd, mert az ínszalagok lazábbak, és könnyen megsérülhetnek. Kerüld a has összehúzásával járó pozíciókat. Szülés után: 2 hónapig még legyél óvatos, mert az ínszalagok még lazák maradnak.

2812