A jóga egyre elterjedtebb a világon

A jóga egyre elterjedtebb a világon. Naponta gyakorlók ezrei lépnek jógamatracra vagy ülnek le meditálni különböző célokkal, de azt mostanra szinte mindenki tudja, hogy a jóga több mint sport vagy valamiféle testmozgás.
A jóga több ezer éves tudomány, ami nem csak a fizikai testre hat, nem csak átmozgat és erősödünk általa. Segít a testi és lelki harmónia elérésében, fejleszti a tudatosságot, melyet az élet több területén is alkalmazhatunk.
A jóga elsődleges célja az önmegvalósítás – ami elképzelhetetlen a test az elme és a lélek teljes tisztasága és egysége nélkül. A jóga mindenek feletti célja, hogy egyesüljünk eredeti forrásunkkal, igazi Önvalónkkal, a legfelsőbbel. Ahhoz, hogy valaki elérje az önmegvalósítás állapotát, elengedhetetlen, hogy az elméje nyugodt, kiegyensúlyozott legyen, és a fizikai teste egészséges. A nyugati civilizációban amikor jógáról hallunk elsősorban a testgyakorlatokra (ászanák) fókuszálunk. Manapság leginkább arra használjuk a jógát, hogy ebben a felgyorsult világban az elménket lecsendesítsük, a gondolatainkat elsimítsuk és javítsunk egészségügyi állapotunkon.
A test és az elme nem különíthető el egymástól, egymással szoros kapcsolatban vannak és mélyen hatnak egymásra. A negatív rossz gondolatok az elmét kibillentik az egyensúlyból, és mindez a fizikai testben nem megfelelő állapotot akár kóros soványságot, elhízást, vagy megbetegedést hoz létre. Hiszen a testi betegségeknek mindig lelki okai vannak. Amikor az elmében létrejön a feszültség (stresszhatások, elérhetetlennek tűnő vágyak, sok megoldatlan feladat, emberi konfliktus helyzetek), az a testre negatív kihatással van. A testben létrejön a feszültség, az immunrendszer legyengül, felhalmozódnak a szervezetben a méreganyagok, és könnyebben megtámadnak a betegségek. Amikor a jóga gyakorlásával a tudatot magasabb tudatállapotra helyezzük, a pránajáma (légzőgyakorlatok) segítségével, az életünk, a gondolkodásmódunk, a stresszhelyzeteink kezelése megváltozik és egy magasabb szinten kezdjük el élni az életünket. Ilyenformán a tudat az, ami elsődleges, ezért nagyon javasolt a meditáció.
Bárki jógázhat, nincsen korhoz, nemhez, egészségügyi állapothoz kötve, és semmilyen speciális felszerelés nem szükséges hozzá. A jóga segít a testi betegségeket megszüntetni, és az elmét elcsendesíteni.

Testi-lelki harmónia
A jóga előtérbe helyezi, hogy önmagunkkal és a természettel összhangban legyünk. Amikor ez az összhang létrejön, akkor egy kiegyensúlyozott állapotot tapasztalhatsz, minden nagyon könnyedén megy, és felszabadultság, boldogság hatja át mindened. A jógagyakorlatok, a napi rutin kialakítása, a táplálkozási ajánlások, meditáció, relaxáció mind elősegítik ennek a harmonikus állapotnak a létrejöttét.

Rugalmasabbá, hajlékonyabbá tesz
A rendszeres jógagyakorlással hétről hétre formálódik a tested, úgy, ahogy sosem gondoltad volna. Már néhány hét után jelentős változást tapasztalhatsz, a tested sokkal könnyedebbé válik a hétköznapi mozgások során is, és a jógagyakorlatok is egyre jobban fognak menni.

Energiával tölt fel, felfrissíti a testet
A jógagyakorlatok energetizálják az egész testet, nem csak az izmokat frissítik fel, de a belső szervekre is komoly hatást fejtenek ki, és beindítják a testben a prána (energia) áramlását. A jógaórák végén a relaxáció segít, hogy a jógapózokkal megtermelt energia szétáradjon a testedben, és minden egyes sejtedet feltöltse.

Erősíti az izomzatot, csontozatot, javítja a testtartást
Bár sokan azt gondolják, a jógások csak egy helyben ülnek, de a jógagyakorlatok igen intenzíven igénybe tudják venni az izomzatot. Az ászának kitartása nagyon jó és biztonságos testmozgás, általuk erősödik az izomzat, javul az állóképesség és csontsűrűség. A megfelelően kivitelezett jógagyakorlás segít elsajátítani a helyes testtartást, és a tartásban szerepet játszó izmokat megerősítheted vele. Szimmetrikusan terhel. Sajnos világunkat sok szempontból a szimmetria jellemzi – féloldalt hordott táskák, keresztbe tett lábak, oldalra helyezett monitor, esetleg valaki választ még egy aszimmetrikusan terhelő sportot is pl. tenisz, fallabda. A testben létrejövő asszimteria kompenzálásához mindenképpen hasznos valamilyen szimmetrikus terhelés. A jógában mindig törekszünk a szimmetrikus terhelésre – ha megcsináljuk jobb oldalra, akkor balra is, ha előrehajolunk, hátra is.

Harmonizálja a légzést, keringést, hormonrendszert, emésztést
A jógagyakorlás alkalmával energetizáljuk a belső szerveket, a hormon- és mirigyrendszert. A jóga ászanákkal a belső szerveket összepréseljük, kinyújtjuk, megcsavargatjuk, és ezáltal mintha jól átmasszíroztuk volna, javul a szervek vérellátása, javulnak a funkciók is. A jógagyakorlatokkal és a légzéssel elősegítjük a szervezetből a méreganyagok távozását is.

Nyugtatja az elmét és az idegrendszert, oldja a feszültségeket
A jógagyakorlatok, a légzés, a relaxáció és a meditáció is segítenek a testben és az elmében lévő feszültségeket kioldani. A gyakorlás közben az elme megnyugszik, normalizálódik a légzés, keringés és az idegrendszer állapota.

Javítja koncentrációt
A jógagyakorlatok kivitelezésénél szükséges, hogy ott legyünk a pillanatban. A gyakorlásnál fontos, hogy ne elsődlegesen a fizikai test erejéből dolgozz, hanem a tudatosságodból. A Gyakorlatok kivitelezésénél folyamatosan fejlődik a koncentrációs képességed, ami a hátköznapokban is megmutatkozik.

Érzelmi stabilitást ad, növeli az önbizalmat
A jógagyakorlás egyfajta rendszerességet, kitartást követel meg. Még ha az elején nehéz is egy-egy pózt megtartani, rendszeres gyakorlással a póz egyre könnyedebbé válik és a látható eredmény segít növeli az önbizalmadat is. A jógapózokban elért stabilitás segít, hogy az élet minden területén magabiztosabban állj helyt.
A jóga nem ad mindenre megoldást, de minden állapot, betegség a megfelelő személyre szabott rendszeres jógagyakorlás segítségével javítható, változtatható. A rendszeres gyakorlás megváltoztatja a gondolkodásunkat, kihat a személyiségünkre és elérhető lesz, hogy egészségesen harmóniában éljünk önmagunkkal és környezetünkkel.

A jóga mostanság elhíresült mozgásforma, ami csodákat tesz!

Gyere és jógázz velem

….

Várlak szeretettel a foglalkozásokon!